[BUG] Takeover

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Wallen
Zonemaker
Country: Sweden

[BUG] Takeover

Post by Wallen »

Det har nog rapporterats ett antal gånger tidigare men jag kör en gång till...

Om jag tagit en zon som sedan någon annan tar så kan jag inte ta tillbaka zonen utan att först stänga av och på appen någon gång efter första gången jag tog zonen.

1. Jag tar zonen och går sedan och leker med barnen i närheten med appen igång dock utan gps på.
2. Turfare 2 tar zonen när min blocktid går ut.
3. När Turfare 2's blocktid går ut blir det rusning mellan mig och Turfare 3 till zonen för att ta den. Jag är först in i zonen medan Turfare 3 får vissa gps bekymmer och får springa runt en del innan hans gubbe är inne i zonen. Men jag får direkt grön stapel dvs stapeln räknar inte ned och jag förlorar "duellen" så att Turfare 3 får zonen. Något förbannad låter jag gps vara på för att nästa gång få gps bonus då duell mot Turfare 2 väntas så fort blocktiden rinner ut.
4. När blocktiden rinner ut så blir min stapel åter direkt grön vid duell mot Turfare 2. Jag startar om appen och nu börjar stapeln räkna ner som den ska men då är jag redan hjälplöst efter och förlorar åter zonduellen.

Envis som man är så lyckas jag iaf till slut ta zonen för natten!
SunYour
Zone General

Re: [BUG] Takeover

Post by SunYour »

Detta är en bugg som borde gå att lösas om vi kan göra ett task force här med Simon eller Drassen på hugget...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Drassen
Site Admin

Post by Drassen »

mkt. tydlig rapport som förhoppningsvis ger en exakt förklaring var felet ligger.
läggs i TODO
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Zontjuven

Post by Zontjuven »

Takeover bug HessCastle 120817, 11:20ca.

HSUPA täckning, inget konstigt med täckning eller annat.

Gick in i zon, tankade hela stapeln till noll, "Taking zone please hold" triggade upp till 5-7 ggr. Startade om app, fortfarande "taking zone...." gick in i zon igen och tankade om hela stapeln på nytt samtidigt som "taking zone...." pågår.
När nya tagningen tankat klart så fick jag zonen av Pobe.

4 minuters vånda var över.
Fd världsmästare i TURF
ezGenesis

Post by ezGenesis »

Hoppar på tåget med min lååånga utvärdering under 300 zoners försöket...

Detta är väl något som alltid förekommit, mer eller mindre, och som jag har accepterat... Under den 26:e blev det dock en stor frustration, inte bara tidsmässigt utan även batterimässigt, då jag hela tiden fick tända skärm/starta om app/vänta 30-90sek extra för säkert 100 zoner av de 271 jag tog.

Som sagt har detta alltid varit lite av en vardag, men jag uppfattade det som frekventare då det var många "transaktioner" åt båda hållen, jag förlorade ju även ca 1 zon var 3:e minut i snitt.

Jag har inte dålig täckning någon stans i staden, förutom på ett 2 ställen som jag vet. och under eftermiddagen på söndagen var detta extremt. I princip varje zon under 3 timmar mellan 16-19 fick jag starta om appen/telefonen, förtvivlat bör tilläggas...:)

Jag är vid detta laget van vi vissa hängningar, men vill rapportera att det kändes som om det blev vanligare då det var mycket ge och ta samtidigt.
Image
Drassen
Site Admin

Post by Drassen »

Rapportera gärna även om det är många online i turf när det buggar.
Ex. buggar det mindre kl 0300 än 17.30?
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Velocipedryttaren

Post by Velocipedryttaren »

Igår kom inte staplen som går från rött till grönt upp på runt en tredjedel av zonerna jag tog, lite irriterande man vill se att man är i zonen.
coolacrille

Post by coolacrille »

Velocipedryttaren wrote:Igår kom inte staplen som går från rött till grönt upp på runt en tredjedel av zonerna jag tog, lite irriterande man vill se att man är i zonen.
Detta hände mig i helgen, flera gånger. Det enda mönstret jag kan se är att det sker när jag har skärmen av och sedan sätter på skärmen för att kolla kartan efter att jag har hört "taking zone" i lurarna. Ingen stapel visas och jag börjar då vifta runt med telefonen(som för övrigt har bra GPS-mottagning) för att komma in i zonen och helt plötsligt så kommer "taking zone, please hold" upp och zonen är min.
Ganska irriterande när många zoner har blivit justerade och nya har tillkommit så att man måste dubbelkolla att man har hittat den optimala positionen för just den zonen.

Har mer eller mindre perfekt H-täckning i hela området jag turfar så det borde inte ha med det att göra.
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

Ja, det är en känd bugg som bitit sig kvar ett tag nu...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
coolacrille

Post by coolacrille »

Nu tjatar jag, men det här hände igår kväll IGEN.

Försökte sent på kvällen att ta vesslan och tre gånger "hoppade" taken ur. Kan inte förklara det på nåt annat sätt. Man står helt stilla inne i zonen efter att "taking zone" har spelats upp, efter ungefär halva tagningstiden så hör man "leaving zone". Då tar jag upp telefonen och kollar på kartan, ser klart och tydligt att jag står kvar mitt i zonen. Sen tar det olika lång tid innan "taking zone" kommer tillbaka. Frustrerande som bara den när man försöker vara snabb...

Hjälper det att spara logcat för att spåra upp problemet?
Post Reply

Return to “To Do”