Delar in min bonanza uppföljning i flera delar
Personlig betyg U
GPSen strulade redan på vägen ned i bilen. Trots ett tappert försök av sealen så lyckades jag aldrig på en bättre träffbild än 16 meter..

Fick inte heller till det under bonazan och beräknar att jag tappade 15-20 minuter på min TO och det är inte lätt att med min vinnarskalle hamna på en 14 plats. I övrigt så startade det inte så bra, borta vid gräsplanen strax innan start så blev jag översköljd av hot. Allt från att sådan som att jag skulle skjutas till att jag skulle ge mig iväg innan de skulle klappa till mig. Fattar inte att jag råkar ut för allt, jag sa verkligen ingenting.. :/
Arrangemanget VG
Saknas lite smådetaljer som kommer med antalet arrangemang. Håller med Sealen in det mesta (inte så konstigt kanske med tanke på att vi pratade om en hel del i bilen) men även zontjuven och blabert. Det är säkert inte så många som vet men efter winterbonanzan så gjorde vi ett dokument med en massa lessons learned, tycker att vi var riktigt självkritiska. Vi tog också med en hel del bra grejor och tips inför kommande bonanza. Om vi börjar med det som är bra
1. Mycket bra startplats. Gillade den skarpt. Lätt att parkera och bra ytor.
2. Tröjan, Kul att ni tog samma stuk som från förra. Tycker att alla bonanzor framöver borde göra samma sak. Svart tröja med grundtrycket följt av en egen lite touch
3. Trevlig folk och välkomnande! gillas skarpt
4. Sjukt imponerande prisbord!! all heder detta blir oerhört svårt att matcha. Ni gjorde betydligt mer än vad som krävs kring detta. Helt klart det som imponerade på mig mest
5. Kortet, även om det stod plats 14 på min så var det en bra grej!
Att lära:
1. Försäljning, visst det fanns en kiosk men hamburgare och dricka bör nog alltid finnas på menyn och jag handlar hellre av bonazan än kiosken. Ett bra sätt att få in pengar som kan användas till roliga saker i regionen eller som kan lämnas över till kommande bonanzor.
2. Fick en liten känsla av att ni inte var helt sammpratade i allt. En som kommunicerar utåt är nog att föredra.
3. Tyckte att de flesta zonerna som jag tog var bra lagda. Dock bör man inför kommande bonanzor tänka ytterligare ett varv. En sak som vi hade som lessons learned från Sundsvall var att försöka minska fördelen av att vara från stan. Dvs, neutrala zonnamn (bra!

) men efter denna bonazan så satt jag och funderade på vilka zoner vi hade lagt ut som var "dåliga". En dålig zon var t.ex. den vid minigolfbanan då jag på kartan såg ut att kunna ta den från många håll men snabbt insåg att jag måste cykla runt allt.
4. Zonerna större, tror att vi hade med det också. Tror att många zoner skulle må bra av att vara markant större. Vi gjorde det misstaget i Sundsvall med.
Bonazakonceptet
1. Max antal tävlande, var alldeles för trångt och blir det ännu fler så är det lika bra att lotta ut vinsten (inte denna gång dock)

2. Kanske två semifinaler och en final för att inte stoppa deltagare?
3. Jag reflekterade över massor av saker som vi gjorde fel i Sundsvall. Jag lärde mig av saker som vi borde ha gjort annorlunda bara genom att vara med i en stad där jag inte hittar. När vi har haft fler bonanzor så tycker att man från turfcrew sida borde ställa som krav att du måste ha varit med på en eller flera bonanzor för att få arrangera.. Det går givetvis inte ännu men bara en personlig reflektion. Sundsvalls bonanzan hade blivit bättre om vi t.ex. hade arrangerat den nu. Men några måste gå som piloter så är det bara.
Restaurangen
Läget MVG+++
Maten (Entrecote) U
Det här ligger inte heller helt på arrangörerns bord då det ofta skiljer sig kring hanteringen av stora sällskap kontra en familj. Sjökrogen kan säkert vara ett bra ställe om man går dit själv. Jag kan heller inte uttala mig och burgaren eller fisken men entrecoten (iallafall den bit jag fick) är jag ytterst osäker på om det överhuvudtaget var entrecote. Först och främst så var den kokt och sedan stekt för att få yta (man kokar inte entrecote). Den var very well done, entrecote ska vara rosa eller lätt rosa (inte blodig eller genomstekt), sedan saknades fettbiten i mitten av biten, dvs den del som faktisk är själva definitionen av entrecote.. Är mest förbannad på mig själv att jag var så typisk svensk och inte skickade tillbaka maten.. Dvs jag har inget agg mot arrangörerna som jag vet har gjort ett jättejobb! Det vi kan lära oss inför kommande bonanzor är att välja ställen som har en vana av att hantera större sällskap
Totalbetyg G- och det som sänker helthetsintrycket är främst min egen insats..
Tack för helgen!