[BUG] Kartan fipplar ur

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

eddyueue
Master of Stats

[BUG] Kartan fipplar ur

Post by eddyueue »

Detta händer helt random när man är inne i spelet. Aldrig sett några samband med aktioner, men ganska säker på att den först syns när man rör skärmen.
Träffade på denna bug ungefär samma tidpunkt som 2.2 kom till Desire. Vet inte om det var 2.2 i sig som medförde den eller om det var en av de många Turf-uppdateringarna som kom då.

Kartan blir helt vit och allt som syns är användargränssnittet, zoner och spelare. När man försöker navigera på vad som skulle vara kartan flyger ikonerna åt alla möjliga håll.
Simon
Site Admin

Re: [BUG] Kartan fipplar ur

Post by Simon »

Har också varit med om detta, men är inte riktigt säker på va det kan bero på. Vid ett försök att bolla vidare felet så har jag nog faktiskt varit med om detta även i vanliga google maps, trore har varit p.g.a att nånting har inträffat vid fel av uppkopplingen, inte 100. Men få vi får helt enkelt återkomma om vi hittar nåt fel i vår app. Tack!
Image
simonarvestrand
Country: Sweden

Post by simonarvestrand »

Detta har hänt mig oxo men dock blivit normalt efter en ut zoomning eller 2
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
RosaGet

Post by RosaGet »

Händer mig också då och då, sker när jag rör skärmen. Kartan blir jätteliten oftast bara en liten prick men zonerna förblir lika stora som vanligt.
Image
Goose72

[BUG] Ofrivillig utzoomning

Post by Goose72 »

Ibland när jag har telefonen i näven, och inte riktigt uppsikt om jag råkar toucha skärmen, så händer det att vyn, när jag väl tittar på telefonen igen, är utzoomad väldigt långt och att allt är vitt, men man ser zonerna i en klump och även min o andras gubbar.
Försöker man zooma in igen, kommer man bara en bit, sen är det kört.
Det går heller inte att flytta kartpositionen när man hamnat i detta läge, så det är bara att stänga ner o starta om appen som gäller.

Detta är väldigt enerverande, då jag inte har någon bra tfn-hållare till cykeln och i bilen så får man reflektioner om man har den i hållaren som är fäst vid rutan, därav att jag håller den i handen (när jag står still kan tilläggas ;).

Det brukar även inträffa ibland när jag håller på o tar en zon, och försöker zooma ut för att planera bästa väg till nästa zon att erövra.

Är jag ensam om problemet, eller har fler råkat ut för detta?

HTC Desire 2.2
Arias
Moderator

Re: [BUG] Ofrivillig utzoomning

Post by Arias »

Ett nostalgi problem som jag börjat få allt oftare på senaste tiden!

Detta är nog ganska känt bland de som turfar aktivt, och väldigt frustrerande.

En sak som någon nog redan har nämnt är att du löser det lättast genom att antingen starta om turf eller köra "pinch-to-zoom" alltså zooma in och ut lite med två fingrar, detta brukar lösa problemet oftast

Edit: bakade ihop två trådar som handlade om samma saker
Image
RosaGet

Post by RosaGet »

Jag hade tyckt att det var bra om man kunde klick ur möjligheten att "pinch-zooma" i inställningar. Då borde problemet försvinna.
Image
eddyueue
Master of Stats

Post by eddyueue »

Jag använder aldrig pinch-zoom. Om det är så att ha funktionen aktiverad medför att man får buggen så håller jag med. Annars är pinch-zoom bra i det syfte att det återställer kartan om man zoomar.
Zontjuven

Post by Zontjuven »

Det händer titt som tätt att när jag ska scrolla i bild, inte zooma, utan titta mig omkring i sidled/höjdled så gör jag en ofrivillig utzoomning till helaSverigenivå. Det går då inte att komma tillbaka till normalläge vare sig med zoomknappar eller pinch, utan att göra en omstart. Ibland låser sig appen och man får göra en tvingad avstängning.

Letade runt på forumet och fann denna tråden mest lämpad att ta upp saken. Det kanske är detta man menar ovan, att det är vida känt.

Jag kör en HTC desire 2.2 om det nu kan vara lurrelaterat?

//Zontjuven.
Fd världsmästare i TURF
kepn
Donator

Post by kepn »

Jag får det där hela tiden, har funnit att det enklaste sättet att återgå är att snabbt svepa med fingrarna på skärmen, som om man skulle zooma in liksom. Då återgår den direkt till senast "kända" zoomnivå. Av tio försök att flytta kartan lite så händer det här säkert tre gånger. Men som sagt, snabb zoom får den att återgå. Har också en Desire, 2.3 i den men tror mer på att det är något med skärmen på dem
Image
HTC Desire | Android 2.3.3 | Stad: Norrköping
Post Reply

Return to “Förslag”