[FÖRSLAG] Kunna välja mer eller mindre "offline mode"

Ärenden som nu blivit införda i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Arias
Moderator
Country: Sweden

[FÖRSLAG] Kunna välja mer eller mindre "offline mode"

Post by Arias »

De senaste månaderna som jag har kört Turf så har jag kommit över min gräns på 1gb i månaden...

Med det i baktanke så kom jag på iden om det inte går att fixa något slags offline mode?

Jag vet att google maps inte tillåter att spara kartor eller liknande, därför vid varje uppstart så tankar man ner kartor helt i onödan egentligen om man bara ska ta en zon. Jag vet vart de flesta zonerna i "mina områden" finns, jag behöver ingen karta. För mig är kartan oftast bara onödig data.

Jag vet inte hur spelet är uppbyggt, men om det är uppbyggt efter GPS koordinater, så borde det ju gå att ta en zon utan att ladda kartan?

Alltså att om jag väljer "offline mode" så ska jag endast hämta/skicka data för själva övertagningen av zonen.

Någon som tycker det vore praktiskt eller tycker ni bara det är en helt onödig ide?
Image
madebyme

Re: Kunna välja mer eller mindre "offline mode"

Post by madebyme »

Låter som en bra idé tycker jag!
Drassen
Site Admin

Post by Drassen »

typ en kryssruta "hide map" i settings kanske....om de går att lösa, endast simon kan svara på detta :?
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Jojje

Post by Jojje »

Andreas wrote:typ en kryssruta "hide map" i settings kanske....om de går att lösa, endast simon kan svara på detta :?
Det låter vettigt. :) Kanske att det ska stå "Hide map (Save data)" eller nåt. Så man förstår varför man skulle vilja gömma kartan.
Bara en zon till
Simon
Site Admin

Post by Simon »

Låter bra. mm det ska gå att lösa tyckerja, ja lägger den i TODO så får vi se hur.

Tack!

/S
Image
zquig

Post by zquig »

Tycker detta vore en bra funktion, har en kompis som funderar på att börja turfa, men som inte vill spendera så mycket dataöverföring som krävs för kartor.
Arias
Moderator

Post by Arias »

Yes, finns det några nyheter/planer från turfteamet?
Image
StarDust
Zonemaker

Post by StarDust »

Detta skulle vara en rätt bra lösning och hoppas det dyker upp i någon version snart men jag kommer att få hoppa mellan google maps och Turf för nya zoner som jag inte känner till. Tyvärr drar satellitbilderna alltför mycket data...
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Arias
Moderator

Post by Arias »

StarDust wrote:Detta skulle vara en rätt bra lösning och hoppas det dyker upp i någon version snart men jag kommer att få hoppa mellan google maps och Turf för nya zoner som jag inte känner till. Tyvärr drar satellitbilderna alltför mycket data...
tack för att du dumpa en tråd som jag gärna vill höra om det lagts ner någon tid på? snart ett halvår sen den lades i TO DO.

Du kommer inte behöva hoppa så mycket, beroende på hur det implementeras i turf..

Kanske skulle kunna bli en ide tillsammans med förslaget om att kunna filtrera bort zonerna? (hittar inte inlägget nu)

Det kanske vore en ide att implementera filter i turf? då kan man välja mellan att filtrera bort zonerna och filtrera bort kartan? Jag tycker att det vore sjukt trevligt, skulle nog gå att få till väldigt snyggt också.

edit: ber om ursäkt om jag lät otrevlig, menade absolut inget illa :)

(det ska stå bumpa och inte dumpa ;) )
Image
Arias
Moderator

Post by Arias »

Tänkte bara fylla på med lite info om hur mycket data det handlar om (för min del åtminstone), så ni inte bara tror att det är alldagligt klagande;

Jag ligger på runt ~2mb per zontagning(!) när jag turfar, det är ganska så mycket.

Har börjat mätt nu och Turf är utan tvekan det som tar mest av min mobila data, trots att jag inte är så aktiv i Turf just nu.

Tog en runda nyss på 11 zoner, jag kollade inte runt onödigt mycket på kartan eller kollade andra spelare i appen. Det enda jag gjorde var att cykla runt och köra vanlig basic turfing.. 11 zoner kostade mig 22mb ganska exakt, då var det i områden jag kände till, områden som gjorde att jag slapp kolla på kartan efter zonerna eller liknande.

Jag är ganska så säker på att det är kartan som suger upp all data, så ett filter för att ta bort kartan skulle nog dra ner ganska rejält. För uppströms så ligger det endast på några kb.
Image
Post Reply

Return to “Införda”