Zoner i Falköping med omnejd

Moderator: Zonemakers

Post Reply
FuMlig

Zoner i Falköping med omnejd

Post by FuMlig »

Jag bor i lilla samhället Floby, 16km till närmaste stad som är Falköping. Inne i Falköping finns zoner, sedan är närmaste zonerna i Herrljunga, Skara, Skövde. Jag skulle önska att det fanns lite fler zoner här i samhället och i det närmaste omnejden. Dels för att vi som bor här som spelar inte ska behöva åka "in till stan" för att turfa, dels för att om det finns zoner här kanske fler börjar spela och andra spelare letar sig hitåt.
embeoo
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Zoner i Falköping med omnejd

Post by embeoo »

Har du någon mer med dig i Floby?

Klart någon kommer förbi ibland om det finns zoner, speciellt när de är unika, men för att det ska finnas någon poäng bör ni vara minst två som bor eller jobbar där.
Velocipedryttaren

Post by Velocipedryttaren »

embeoo wrote:Har du någon mer med dig i Floby?

Klart någon kommer förbi ibland om det finns zoner, speciellt när de är unika, men för att det ska finnas någon poäng bör ni vara minst två som bor eller jobbar där.
Utan zoner är det svårt att locka nya, moment22. Revisit är väl till just för dom som inte har så mycket motstånd men vill turfa på sin bostads ort. :)
FuMlig

Post by FuMlig »

embeoo wrote:Har du någon mer med dig i Floby?

Ingen som jag känner, men det kan väl inte skada med en liten affisch om TURF på anslagstavlan på ICA, där många kan se den och tycka att det vore kul att börja :mrgreen:
embeoo
Zonemaker

Post by embeoo »

Gör så :)

Jag ordnar en zon eller två ändå, tänker bara att det blir så mycket mer givande för dig med medspelare.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”