Hur man INTE spelar Turf...

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
acachberga
Country: Sweden

Hur man INTE spelar Turf...

Post by acachberga »

Läste om en kille som skrev (vad det nu heter, men det är en talbubbla på tfn-ikonerna) att han va lite putt för att ha missat nån av ninjorna med typ 3 minuter. Till de säjer jag bara att det är blaha blaha jämfört med vad jag råka ut för. Skulle köra 24 timmars i sträck medaljen. Börja igår efter kl 18 och allt rulla på bra (en turf strax innan helslaget, nästa strax efter). I morse ramla 12 timmars medaljen in. Fortsatte i god stil hela lördagen, med bil ibland, cykel emellanåt. Jäkligt trött var jag dock så småningom men höll ut. Så blev klockan 16, bara 2 rundor kvar.När jag då ska sticka ut 16.20 så havererade eller nått hela turfmaskineriet. Stod bara att man skulle hämta sitt pris eller nått liknande. Så det var alltså KÖRT! Man ska ju vårda sitt språk men ...fy bubblan ... 22 timmar åt helvetet, trött och eländig, ont i huvudet osv. Strax före kl 18 , omkring 17.40-50 va allt som vanligt igen. Bara för att jävlas med kroppen tog jag en zon 17.56, men vad gör det, den näst sista timmen fattas ju...
Kommer jag att försöka igen? Vet ej, omedelbart efter debaclet kände jag mest för att radera turfappen. Om det blir nån mer gång, så kommer jag att prova en annan taktik.
acachberga

Re: Hur man INTE spelar Turf...

Post by acachberga »

Ser att det var Turfevent i Borlänge mellan 14-16. Det var vääl därför alla kartor var blanka efter 16!!! och snacket om att man skulle hämta priset. Men inte jag Jag bor i Stockholm och deltog ej.
Kan man i fortsättningen få be om en varning när man INTE ska jaga zoner för att det pågår nån tävling en jäkla massa mil bort och som ställer till elände för alla andra.
LeiLar

Post by LeiLar »

Du kan se i appen när det är något stort evenemang på G.
Surt att missa när du var så nära! Jag har inte ens tänkt tanken på att kunna ta 24-timmars. Fast lite sugen är man ... :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
acachberga

Post by acachberga »

Jahaja, får kolla efter lite bättre i fortsättningen. Man lär ju lära så länge man lever fast jag har ju levt så länge att jag har nog inte mycket kvar att lära. Tycker dock du skulle försöka på en 24-timmars. Gäller dock att planera ordentligt och inte dra omkring hur som helst. Jag hade noggranna anteckningar mm som jag justerade efterhand, när jag skulle den och den zonen bl.a. Faktiskt uppfriskande dra ut tex strax före 03 och ta en zon och fara vidare till nästa strax efter 3. Härligt kallt, mörkt och så verkar man lagom suspekt när polisen eller nått liknande passerar förbi. komma hem, planera för nästa 2 zoner före och efter helslaget och försöka sova nån timme o vara nervös för att inte vakna. Grannarna undrar ju så småningom varför man drar omkring som en jojo. Ja,ja. Det viktigaste är ju att andra zonjägare gör sitt så att man inte helt plötsligt är ägare till alla zoner runtomkring.
Hitta event på appen, hur???
Blabert
Zonemaker

Re: Sv: Hur man INTE spelar Turf...

Post by Blabert »

acachberga wrote:Läste om en kille som skrev (vad det nu heter, men det är en talbubbla på tfn-ikonerna) att han va lite putt för att ha missat nån av ninjorna med typ 3 minuter. Till de säjer jag bara att det är blaha blaha jämfört med vad jag råka ut för. Skulle köra 24 timmars i sträck medaljen. Börja igår efter kl 18 och allt rulla på bra (en turf strax innan helslaget, nästa strax efter). I morse ramla 12 timmars medaljen in. Fortsatte i god stil hela lördagen, med bil ibland, cykel emellanåt. Jäkligt trött var jag dock så småningom men höll ut. Så blev klockan 16, bara 2 rundor kvar.När jag då ska sticka ut 16.20 så havererade eller nått hela turfmaskineriet. Stod bara att man skulle hämta sitt pris eller nått liknande. Så det var alltså KÖRT! Man ska ju vårda sitt språk men ...fy bubblan ... 22 timmar åt helvetet, trött och eländig, ont i huvudet osv. Strax före kl 18 , omkring 17.40-50 va allt som vanligt igen. Bara för att jävlas med kroppen tog jag en zon 17.56, men vad gör det, den näst sista timmen fattas ju...
Kommer jag att försöka igen? Vet ej, omedelbart efter debaclet kände jag mest för att radera turfappen. Om det blir nån mer gång, så kommer jag att prova en annan taktik.
Jag föreslår att du skickar denna text till andreas@andrimon.com, så kanske ni kan jobba fram en lösning :-) Eventet i Borlänge hade inget med serverkraschen att göra vad jag vet, troligen inte.

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
LeiLar

Post by LeiLar »

acachberga wrote:Hitta event på appen, hur???
Kalenderknappen, den det står 24 på, alldeles under X:et som du stänger appen med.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
acachberga

Post by acachberga »

Tack, ja just den ja. Har sett den men har ju inte intresserat mej än för den. Är ju ny här, så mycket att ta in innan det blir Event dags. Tror förresten inte att alla Event listas där eller har jag fel?
Velocipedryttaren

Post by Velocipedryttaren »

Turf24.se har en eventkalender som nog har med alla event.
acachberga wrote:Tack, ja just den ja. Har sett den men har ju inte intresserat mej än för den. Är ju ny här, så mycket att ta in innan det blir Event dags. Tror förresten inte att alla Event listas där eller har jag fel?
DIProgan

Post by DIProgan »

Running the third-party project https://turfbridge.com
mortuus
Donator

Post by mortuus »

Inte ok att ett event ska förstöra sådär, varför ska man ha koll på nåt man inte är med i eller har alls intresse av? hade också tappat lusten direkt om det hände mig.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”