Använder just nu två telefoner då jag genomför nummerflyttning från ett abonnemang till ett annat och tänkte då använda min äldre mobil till att ha mitt nummer på som inte än flyttats.
Fick då idén att varför inte använda den telefonen även som extrabatteri, då min nuvarande telefon jag har drar ganska mycket batteri (tänkt köpa ny om någon/några månader) så att ibland dör den ifall man drar och turfar en längre sträcka.
Funderar om det är OK att vara på två eller fler enheter bara man inte använder dom samtidigt och man har den personligen?
Jag har på nå vis kommit in på min turf konto via min iPad, men osäker exakt hur jag gjorde, om de fanns inställning för detta någonstans.
Testat gå in i inställningarna på min äldre mobil men verkar bara gå att byta namn, verkar inte gå att välja att logga in på en annan enhet.
Är det möjligt och tillåtet?
Turf på två mobiler?
Moderator: SaLa
Re: Turf på två mobiler?
Jodå, det är både möjligt & tillåtet, sålänge, som du själv säger, inte använder dem samtidigt & använder dem personligen så lär det inte bli några sura miner 

Jag kör Turf på mina tre enheter utan några som helst problem: Nexus 7 (2012), Nexus 7 (2013) samt Nexus 5.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Glöm aldrig en enhet med Turf igång hemma när du är ute med en annan, kan bli svårt med positionen då.
Kör du android eller ios?Sozu wrote:Okej,
Men hur gör jag för att logga in på min gamla telefon på Turf?
På vilket sätt då?Maqqan wrote:Glöm aldrig en enhet med Turf igång hemma när du är ute med en annan, kan bli svårt med positionen då.
Jag glömmer ibland en platta hemma med Turf påslagen. Inte märker jag något av det. Men andra påpekar att jag hoppar omkring på kartan.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
androidMaqqan wrote:Glöm aldrig en enhet med Turf igång hemma när du är ute med en annan, kan bli svårt med positionen då.
Precis det jag menarLeiLar wrote:På vilket sätt då?Maqqan wrote:Glöm aldrig en enhet med Turf igång hemma när du är ute med en annan, kan bli svårt med positionen då.
Jag glömmer ibland en platta hemma med Turf påslagen. Inte märker jag något av det. Men andra påpekar att jag hoppar omkring på kartan.

Då är ditt turfkonto kopplat till den Gmailadress du anger när du installerar telefonen första gången, har du då angett samma som tidigare ska det bara vara att köra igång.Sozu wrote:androidMaqqan wrote:Glöm aldrig en enhet med Turf igång hemma när du är ute med en annan, kan bli svårt med positionen då.
Sony Z2 and Tapatalk