Två sim eller två mobiler?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
Cyaneus
Country: Sweden

Två sim eller två mobiler?

Post by Cyaneus »

Hej en rookiefråga

Upptäckte att datamängden går åt toksnabbt med karta på, inte bra med tanke på att jag har jobbmobil där jag behöver datamängden till annat. Nu kör jag i promode för jag har lärt mig hemmazonerna. Men när man kommer till nya platser/städer vill jag köra riktiga kartan för att hitta.

Funderar på två alternativ:
1 Ett extra simkort med surf till jobbmobilen för turf. Tex månadskort på ca 2-5GB (nackdelen är ju att man inte kan nå mig på mitt vanliga nummer när man turfar)
2 Skaffa en dedikerad ”turfmobil” med tex månadskort för surf. Har ev en avlagd iphone 4 som kanske kan funka. Tanken är att använda turf ibland även på min "vanliga" jobbmobil och det borde väl funka bara man inte har turf igång på båda samtidigt. Om inte turf appen krockar med att min vanliga mobil är android, ingen aning hur det funkar? Kanske är det bättre att fixa en android till isåfall?

Hur gör ni mer erfarna turfare?

Tacksam för tips / Nybörjaren :)
LeiLar

Re: Två sim eller två mobiler?

Post by LeiLar »

Här finns bra tips: viewtopic.php?f=4&t=3009
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
DIProgan

Re: Två sim eller två mobiler?

Post by DIProgan »

Om man ofta använder kartor är det enklaste att bli supporter och använda nya beta versionen. Då kan du ladda ner kartorna i cache minne genom att helt enkelt kolla på dem hemma på wi-fi't innan du ger dig ut. Det tar emot att säga detta för tiden innan betan blir allmänt tillgänglig lär bara ta fler evigheter ju fler som blir supporter.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”