Vi blir fler som Turfar i Mariefred och det vore fint om de förslag på nya zoner som görs i området blir godkända.
V behöver göra området större och få fler zoner, detta gör även att vi lokala turfare kan visa upp fler fina platser för alla gäst-turfare.
Mariefred
Moderator: Zonemakers
Re: Mariefred
Alla förslag kommer inte godkännas då det finns ett tak för hur många zoner regionen kan få på kvartalsbasis. Översyn av regionen är på gång så om du har några riktiga pärlor till zonförslag får du gärna lyfta fram dom här i denna tråd.
Trekanten, Strandbadet, Fredrikshall, Varvet, Strandbadsstigen, Fatburen, Himlabacken, Blåbärsskogen, Viggeby, Bovspåret, gamlaLäggestaStation, MarielundsStation Gamlalandsvägen, Kotan, Edsalaäng, Bergsvägen, Kalkudden, Hedlandet, Torget, Helvetetsportar, Ärja, Krampan...
Om du inte är från eller känner till Mariefred väl så säger förmodligen de felsta av dessa dig inget, men det gör det för en Mariefredsbo
Ovan är också lite utanför stadskärnan då vi önskar större område att turfa på.
Finns det många ställen, bara några av ovan är föreslagna i appen pga max tre per omgång.
Om du inte är från eller känner till Mariefred väl så säger förmodligen de felsta av dessa dig inget, men det gör det för en Mariefredsbo

Ovan är också lite utanför stadskärnan då vi önskar större område att turfa på.
Finns det många ställen, bara några av ovan är föreslagna i appen pga max tre per omgång.
Om du gör som jag gjorde, gör en Googlemaps-karta och placera ut önskemålen, förklara varför det borde vara där, finns det nån historia eller annat intressant som gör det mer intressant att ta sig dit, och gärna en bild på hur det ser ut så kanske chansen ökar att få ut zoner. Se gärna mitt inlägg i Eskilstuna tråden
Tänkte på det under min runda i Mariefred o åkers styckebruk att det kan läggas ut z på cykelbanan däremellan så blir det lättare att ta sig emellan dom orterna, hur bra gc väg som helst