Fel på poäng

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Cekt
Posts: 23
Joined: 15 Jan 2011 13:12

Fel på poäng

Post by Cekt »

Vad har hänt - poängen stämmer inte! Varken i appen eller på hemsidan. Verkar som allt backat en 6 dagar eller så? Gah, sånt här får inte hända precis vid skiftet!!!
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Fel på poäng

Post by sweet »

Vasninne vad har hänt...
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Fel på poäng

Post by tomtebloss »

Det hade fel på servern och blev tvungna att köra en backup från den 24e runt 19.00.

Poäng och placering kommer att bli rätt när priser/medaljer och mailet senare skickas ut.
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Fel på poäng

Post by Simon »

Jag citerar det jag skrev i "Vad hände ?"
Simon wrote:Hej!

Vi (jag) gjorde ett litet misstag nu i morse när vi skulle förbereda oss inför månads-skiftet vilket medförde att poängen såg ut att vara lite obskyra, poängen är återställda nu och den rätta vinnaren ska koras. Tyvärr innebär detta också att några förlorar vissa unika zoner som de kämpat för (ett tag) som tomtebloss skrev, men var lugna, det kommer också kunna återställas inom några timmar.

Vi beklagar misstaget och hoppas att ni får riktigt skoj i nya omgången!

/Turf-team
Image
grytlock_

Re: Fel på poäng

Post by grytlock_ »

Uppenbarligen är jag inte den. Enda som upplever strul just nu men dels så är min totala poäng inte återställd, lixom mina unika zoner med medföljande medalj, dels har jag backat 3 ranker och därmed förlorat blocktid. Jag hade även problem med nollställda övertagna zoner men det återställdes med en ominstallering av appen.

Telefon x10 mini pro.

kan nämnan att även jag hade problem med kraschande app vanligen när zonen var övertagen men innan zoninformationen kom.

En annan bugg jag upplevde idag var att hela kartan gulades vid 1200 men att zoner som togs över efter detta klockslag färgades.

Hoppas det går lätt att lösa alla problem som verkar dykt upp efter nya omgången!
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Fel på poäng

Post by tomtebloss »

grytlock_ wrote:En annan bugg jag upplevde idag var att hela kartan gulades vid 1200 men att zoner som togs över efter detta klockslag färgades.
Antingen rensa data i appen/turf eller installera om så brukar sådant lösa sig.

Just rensa data verkar inte finnas på alla mobiler. Kan ha göra med 2.1 kontra 2.2.

Jag har en ZTE Blade som körde Eclair (2.1) som stock. Den kunde man inte rensa data på. Rottade mobilen och installerade custom rom (Froyo 2.2) och då fanns det.
grytlock_

Re: Fel på poäng

Post by grytlock_ »

Uppdatering på föregående inlägg: appen ominstallerad vilket avhjälpte en del problem men när jag tog en zon alltså under de 30 sekunder man står still, hade jag oingen notification bar och appen kraschade. Omstart och jag var tillbaka på samma nivå som tidigarwe idag, alltså att den kommer ihåg senast tagna zonen men inga fler. Poängen per timme syns inte men räknas trots det rätt!
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Fel på poäng

Post by tomtebloss »

Du behöver inte vara orolig. Den räknar rätt på servern. Men jobbigt problem om du inte ser som det ska vara och den crashar hela tiden.
Grytlock
Donator
Posts: 7
Joined: 31 Jan 2011 14:04

Re: Fel på poäng

Post by Grytlock »

Ja det är ganska bökigt att installera om appen varje gång man tar en zon...
Post Reply

Return to “Förslag”