Ligger i topp i min grupp, men kan inte hålla detta eftersom retakes bara ger halv poäng.
Jag raderar turf-appen, skiter i turfning och grinar illa åt de regler som gynnar tätortsbor.

Moderator: SaLa
Realistiskt uttryckt - det är omöjligt att uppnå, förutom på en bonanza eller på ett event. Alla städer ser olika ut, vissa är plattare, vissa är backigare, även om man skulle ha samma antal zoner och turfare i de två blir det alltså inte samma förutsättningar. Sen finns det ju andra roliga faktorer.RxhLL wrote: Annorlunda uttryckt - alla ska ha samma förutsättningar i samtliga listor.
Det hon menar är att turfare i väldigt aktiva orter får 65 eller kanske 80 poäng per take på de zoner de tar och får inte behålla dem speciellt mycket längre än blocktiden. Poängen i mindre aktiva orter är oftast 170 poäng eller högre och ger då en högre snittpoäng. När man då gör revisit och får halva poängen ~85 poäng så får man ju samma takepoäng som de i aktivare städer.RxhLL wrote:Jag begriper inte vad du menar med "att ta en zon för halva poängen av vad du får och ändå inte få behålla den".
Jag bor själv i en relativt inaktiv ort så jag känner igen din frustration men jag tror inte en justering av poängsystemet gör så stor skillnad, kommer fortfarande finnas orättvisor. Jag tror snarare på vad Snusmumriken sa om att man får finna andra mål. Själv arbetar jag med att färga alla zoner i Kristinehamn lila på wardeds karta och träningen det ger att köra varv efter varv i min lilla hålaRxhLL wrote:Ett sätt att lösa orättvisan är att ingen får äga en zon längre än 24 timmar, därefter återgång till röd status.
Det finns säkert många fler lösningar.![]()