Spelhistorik, önskar mycket mer information

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
humbug
Donator

Spelhistorik, önskar mycket mer information

Post by humbug »

Ok, möjligtvis är jag lite mer intresserad av turf än jag borde vara just nu, men jag går ändå omkring med en stark känsla av att vilja få mer information om spelet. Som det är nu kan jag via "totalpoints toplist" och antal medaljer gissa mig till ungefär hur tidigare omgångar sett ut, men det känns lite fattigt på något sätt. Jag skulle vilja titta på slutgiltiga månadstopplistor från alla tidigare omgångar för att se hur spelet växt och utvecklats, jag skulle vilja veta vad tidigare vinnare valt för egna zoner (och om det finns, gärna en liten förklaring/motivering till varför just zonen lades ut på just det stället). Skulle även vara intressant att se vem som dragit in flest poäng under en enskild månad, och varför inte vem som kommit upp i flest poäng/timme och flest ägda zoner samtidigt?

Vet att turfa.se-siten är under ombyggnad så kanske något av ovanstående dyker upp där, eller kanske det skulle göra sig bättra här på forumet, har ingen stark åsikt om vilket som blir bäst. Kanske skulle vi nörda ner oss ordentligt och sätta ihop en redaktion till en elektronisk turf-tidning där månadsomgångar diskuterades, erfarna och nya turfare intervjuades osv.. Jag kan ha tappat distansen lite till det här spelet, så säg gärna ifall ni tycker det är bra ideer eller om jag snarare borde skaffa mig fler fritidsintressen... :roll:
Image
Fredrick
Donator
Country: Sweden

Re: Spelhistorik, önskar mycket mer information

Post by Fredrick »

Jag vill också ha mer turf-statistik!
Flest zoner/poäng samtidigt är en kul grej.
Skulle vilja se månadens bästa och all time high.
Även flest tagna zoner per dygn vore kul.
Och en turftidning - OMG!

Andra saker jag tänkt på är "rivalstatus". Vem man tagit flest zoner utav och vem man förlorat flest zoner till.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
StarDust
Zonemaker

Post by StarDust »

Jag håller med. Precis som alla andra intressen så kan man inte få nog av information.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
tomtebloss

Post by tomtebloss »

Eftersom jag har varit med en stund ska kan jag delge en del ungefärliga svar då:

Flest zonövertagningar på ett dygn: Roxen - 202st. Inledde oktober månad med den bravaden.
Mest poäng per timme: Eddyueue - 550+p
Flest zoner per timme: Eddyueue - 150+z - tror jag.
Mest poäng på en runda: Eddyueue - 250498p i oktober

Eddy tävlade mest mot mig i oktober och jag kammade ihop 232405p den månaden. Jag lade dock ner turf efter tre veckor in i turfomgången pga personliga skäl vilket gjorde att Eddy gick om. Men eftersom det inte var så stor konkurens vid den här tidpunkten så hade jag över 200p/h ändå. Någon helg så bytte vi väl 60z var 8 timme eller nåt sånt 4 ggr.

Så här kunde det se ut när man startade turf nån dag i oktober:
Image
humbug
Donator

Post by humbug »

Tack snälla tomtebloss, fantastiskt roligt att läsa! 232305 o 250498 poäng på en runda var tusan inte lite, och även de andra bravaderna är imponerande!

(sidospår: vad använder du för screengrabber till mobilen?)
Image
Post Reply

Return to “Förslag”