Nordvästskåne överhuvudtaget

Moderator: Zonemakers

Tornevall
Country: Sweden

Nordvästskåne överhuvudtaget

Post by Tornevall »

Nu när äntligen Helsingborg fyllts på har jag en liten förhoppning att även områden i närheten behandlas på samma sätt snart. De av oss som håller till i Helsingborg håller nämligen även till ganska långt ut i trakterna också. Jag syftar då överhvudtaget på nordvästra skåne utöver Helsingborg, där vi bland annat har Ängelholm, Klippan, Perstorp.

Dessvärre finns det väldigt ont om zoner där fortfarande och det är i princip bara Ängelholm och Perstorp som har några innan Halmstad och det är dessvärre inte många. Jag skulle bli glad om det kunde komma till fler zoner i dessa områden också och gärna mellan dessa - jag vet dessutom flera som rör sig på ganska stora ytor som det skulle vara otroligt roligt att utmana! Dessutom skulle nog dessa trakter också vakna till lite, om det kom flera.
StarDust
Zonemaker

Re: Nordvästskåne överhuvudtaget

Post by StarDust »

Ängelholm har expanderats lite, Klippan och Perstorp är lite avsides. Fixa fler spelare runt Ängelholm så dyker det nog upp zoner i närområdet.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Tornevall

Post by Tornevall »

Jag tror att det kommer dyka upp fler spelare i de områdena, speciellt när dom finns på lite tätare avstånd. Hoppas iallafall det - för själv lär jag nog också bli aktivare nu. Det tackar man naturligtvis för! :)
Tornevall

Post by Tornevall »

Tornevall wrote:Jag tror att det kommer dyka upp fler spelare i de områdena, speciellt när dom finns på lite tätare avstånd. Hoppas iallafall det - för själv lär jag nog också bli aktivare nu. Det tackar man naturligtvis för! :)
Har lagt märke till en ökning av aktiviteten i Klippanområdet. Är det inte dags att fylla på där snart? Det finns ju områden med lägre aktivitet som har flera...
Pinky

Post by Pinky »

Örkelljunga! :)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Tornevall

Post by Tornevall »

Pinky wrote:Örkelljunga! :)
Jepp, definitivt. Jag tror absolut att det skulle bli än mer motiverande för de som bor i småorter om det fanns mer att slåss om där. Se bara på Perstorp - där har nu aktiviteten blivit högre och där finns åtminstone två zoner att slåss om. Jag skulle vilja se fler zoner i klippan också för jag är övertygad om att det skulle öka farten där också. Sen har vi ju folk som pendlar mellan hässleholm - ängelholm - helsingborg, som jag tror skulle få ut mer av resorna om man placerade ut zoner mellan storstäderna.

Så kom igen, ut med fler zoner i klippan och örkelljunga nu! :)
tomtebloss

Post by tomtebloss »

Örkelljunga har nu fått en injektion av zoner. Grattis Klippan och Perstorp också.

Tyvärr blir det ofta så att små orter tas av turister och inte inhemska turfare som fajtas om de.
Tornevall

Post by Tornevall »

tomtebloss wrote:Örkelljunga har nu fått en injektion av zoner. Grattis Klippan och Perstorp också.

Tyvärr blir det ofta så att små orter tas av turister och inte inhemska turfare som fajtas om de.
Tja, det gör ju inget att turisterna kommer och krigar lite också, det blir bara så mycket roligare när områdena man bor i blir lite attraktivare - vilket jag tror kommer bli fallet med både klippan, perstorp och örkelljunga. Speciellt intressant är det ju också för oss som pendlar lite då och då.

Sååå de e kanon med tillskottet! Tack!
Boltis

Post by Boltis »

Själv håller man till i samhället Hjärnarp strax utanför Ängelholm och jag hade gärna sett några punkter här. Hade varit ett roligt sätt att peppa sig själv att komma ut lite.

Är en hel del folk här som försöker röra lite på sig. Jag är själv dessutom tränare för byns seniolag i fotboll och det kan ju vara en rolig sak att försöka få föreningens spelare att använda detta.
Morgalf

Post by Morgalf »

Känns som dom som lägger ut zoner har för lite lokalkännedom om NVS... :? Hela kullahalvön med alla sina underbara ställen är helt zone befriad!? :o
Det blir alltså omöjligt att turfa om man inte bor i city.... :shock:
Post Reply

Return to “Skåne”