Hur jag tog Order of Aquamen

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
Stonecape
Issue Manager
Country: Sweden

Hur jag tog Order of Aquamen

Post by Stonecape »

Var i Gävle i början av veckan för att umgås lite med en vän. Jag hade som krav att vi skulle turfa lite, så med lite öl i kroppen och några till i ryggsäcken gav vi oss iväg på en tur runt Gävle med mål att äga alla zoner. Väl framme vid vattenzonen var man lagom förfriskad och sugen på ett litet dopp.

Image

Tre plastpåsar ansåg jag vara skydd nog. Har ju hört rykten om vattenskadade mobiler förr, så jag tog till lite. :)

Image

Så här ser det ut i viken där zonen ligger. Längst till höger ser ni ett kraftverk vilket jag tänkte passa mig noga för.

Image

Här är jag på väg ut med telefonen i ena handen. Jag försöker hålla den över ytan och simma med andra armen, det var ju ändå en ganska kort simtur, så det gick fint. Det var faktiskt rätt lagom varmt i vattnet. Dock luktade hela jag sump efteråt då jag drog upp rätt mycket slam från botten.

Image

Här har jag precis tagit zonen och håller telefonen i en segergest.

Image

På väg tillbaka.

Image

Zonen är grönmarkerad och medaljen är min! :D

Image

Efter att jag torkat tog vi en närmare titt på skylten vid kraftverket.
mortuus
Donator

Re: Hur jag tog Order of Aquamen

Post by mortuus »

haha häftigt :D
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Vaktarn

Post by Vaktarn »

haha fin berättelse. kommer nog bli min aquamanzon så småningom också och jag har faktiskt gått och oroat mig för det där kraftverket! sett hur jag på luftmadrassen sugs hjälplöst närmre och närmre den obarmhärtiga turbinen... nåjaja :? tack för att du försökskaninat ;)
telefon: hero | vaktar: Uppsala
Arias
Moderator

Post by Arias »

Kul att du delar med dig! :D synd att vi inte har någon vattenzon i Uppsala
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”